Writers Café
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een online community waar het schrijven centraal staat. Gedichten, korte verhalen, (o)rpg's, lange verhalen, hele boeken. Alles en iedereen is welkom!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Hoe komt je personage tot stand?

Ga naar beneden 
+4
Felicia
Laryanue
Clairetie
Admin
8 plaatsers
AuteurBericht
Admin
Admin
Admin


Aantal berichten : 15
Punten : 6965
Reputatie : 1
Registratiedatum : 22-11-14

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyza nov 22, 2014 11:58 am

Ben jij lang bezig met het bedenken van een personage? Of heb je er een binnen 5 minuten in je hoofd?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://writingcommunity.actieforum.com
Clairetie
Grammar Nazi
Clairetie


Aantal berichten : 29
Punten : 6969
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyza nov 22, 2014 1:18 pm

meestal ben ik er wel 10-30 minuten mee bezig want ik wil het personage niet afraffelen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Laryanue
Admin
Laryanue


Aantal berichten : 6
Punten : 6940
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyza nov 22, 2014 3:29 pm

Ehh... Ik doe er echt een minuut over om erover na te denken wat voor persoon het is, en dan heel lang over het uitschrijven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Felicia
Amateur
Felicia


Aantal berichten : 7
Punten : 6941
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14
Leeftijd : 25

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyza nov 22, 2014 3:37 pm

Ehm ik heb mn standaard personage maar ik verander er soms iets aan
Terug naar boven Ga naar beneden
HolyMelons
Beginner
HolyMelons


Aantal berichten : 15
Punten : 6963
Reputatie : 0
Registratiedatum : 23-11-14
Leeftijd : 20

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyzo nov 23, 2014 7:55 pm

Ik steek er veel tijd in en haal wat ideetjes van andere site's ofzo.
Terug naar boven Ga naar beneden
SoldToADemon
Admin
SoldToADemon


Aantal berichten : 16
Punten : 6960
Reputatie : 2
Registratiedatum : 22-11-14
Leeftijd : 27

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyzo nov 23, 2014 8:03 pm

Ik schrijf veel met dezelfde personages, waardoor je langzaam maar zeker een duidelijk beeld van ze schrijft en steeds beter aan kan voelen hoe ze zouden reageren op een bepaalde situatie. Vaak maak ik een nieuw personage als ik een foto van iemand heb gevonden die ik graag als personage zou gebruiken, al heb ik dan over het algemeen nog geen exact beeld van hen maar dat wordt uiteindelijk wel gevormd, haha.
Terug naar boven Ga naar beneden
nogunsallowed
Grammar Nazi



Aantal berichten : 13
Punten : 6958
Reputatie : 1
Registratiedatum : 22-11-14
Leeftijd : 27

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyzo nov 23, 2014 9:48 pm

Het bedenken van een personage duurt bij mij eigenlijk niet eens heel lang. Ik heb een soort verhaallijn in m'n hoofd en dan bedenk ik wát voor iemand er bij dat verhaal hoort. Stil of juist heel luidruchtig, onzeker of (te) zelfverzekerd. Etc. Ik schrijf mijn personages niet heel uitgebreid uit, maar telkens wanneer ik schrijf, bedenk ik er delen bij.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wattpad.com/user/imeike
Aerlynn
Amateur



Aantal berichten : 7
Punten : 6941
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14

Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Emptyma nov 24, 2014 1:39 pm

Ik heb er heel veel, en meestal verzin ik een uiterlijk. En bij het uiterlijk passen karakter eigenschappen en bij die twee gecombineerd verzin ik een naam. Maar de meeste personages die ik heb, heb ik al ruim een jaar ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hoe komt je personage tot stand? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hoe komt je personage tot stand?   Hoe komt je personage tot stand? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hoe komt je personage tot stand?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Writers Café :: Welkom! :: Tips and Tricks-
Ga naar: