Writers Café
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een online community waar het schrijven centraal staat. Gedichten, korte verhalen, (o)rpg's, lange verhalen, hele boeken. Alles en iedereen is welkom!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 [RPG] A Great and Terrible Beauty

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
nogunsallowed
Grammar Nazi



Aantal berichten : 13
Punten : 6958
Reputatie : 1
Registratiedatum : 22-11-14
Leeftijd : 27

[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Emptyzo nov 23, 2014 12:40 pm

# Welkom bij 'A Great and Terrible Beauty', een verhaallijn geschreven door mij, nogunsallowed (Brainwashed/MysteriousMoi op virtualpopstar) gebaseerd op de Gemma Doyle trilogie.

Laten we terug gaan in de tijd en een kijkje nemen bij een strenge, Engelse meisjes kostschool, genaamd Spence, ergens verscholen in een diep en donker bos.
Deze kostschool, onderleiding van de strenge Mrs. Nightwing, is eeuwenoud en wereldberoemd. Alleen de beste, netste en rijkste meisjes in de categorie veertien tot achttien, worden toegelaten om hier lessen te volgen en zich voor te bereiden op een huwelijk met een rijke (en waarschijnlijk veel oudere) man.
Het gebouw is eeuwenoud en zit vol met vele vergeten ruimtes waar duistere geheimen wachten om ontrafelt te worden door de niets beseffende, weerloze meisjes. Deze geheimen variëren. De ene betreft geheimen gangen die onder het gebouw doorlopen, het ander gaat over een geheel nieuwe wereld.

De nieuwe wereld waar ik het over heb is een prachtig oord. Het is er altijd prachtig weer, het water uit het meer is helderblauw, de zon schijnt, het gras is groener dan groen.. er is eten in overvloed. Maar dat is niet wat de mensen naar deze plek brengt. Nee. Het magische aan de plek is dat daar alles kan en alles mag. Bezoekers van de magische wereld kunnen alles wensen wat hun hartje begeert. Het enige wat ze moeten doen is het drinken van het magische elixer dat aan een grote boom groeit. En dan kunnen ze alles doen wat ze willen, binnen de magische wereld. Als ze het elixer meenemen naar het echte leven werkt het voor amper een uur en vergt het ontzettend veel energie. Het is vaak voorgekomen dat degene met de sleutel tot de magische wereld, de krachten van de wereld misbruikte. En dat wordt niet getolereerd. Als er ook maar een beetje misbruik van wordt gemaakt zullen de bewoners van de magische wereld niet genadig zijn. Ze zullen de bezoekers vasthouden, vervloeken en niet meer laten gaan. En pas op.. Degene die langer dan een dag in de magische wereld blijft is verloren. Je kan dan niet meer terug en zit voor altijd opgesloten in de perfecte wereld die is veranderd in een hel. Er is maar één manier om veilig en voor altijd in de magische wereld te blijven. Je moet een vrucht van de boom eten, en dan zit je vast. Voor altijd. En of dat nou iets is dat je wil?

Wij nemen een kijkje in het leven van vier meisjes, in bezit van een oeroud dagboek (met daarin instructies voor het gebruiken van de krachten), én met toegang tot de magische, nieuwe wereld. Een van de personages hieronder mag je kiezen. Ik stel je voor aan:

De sleutel tot deze magische wereld, Gemma Doyle. Gemma is een zestienjarig meisje van Indiase afkomst die na de dood van haar moeder niet alleen naar de Engelse kostschool Spence wordt gestuurd, maar ook ontdekt dat ze visioenen heeft en dat ze beschikt over de krachten waarover in het oeroude dagboek geschreven is. Gemma is qua karakter niet heel bijzonder: ze is niet bijster goed op school, komt voor zichzelf op maar vindt het moeilijk om te bepalen wat ze wil. Ze houdt erg vast aan haar overleden moeder en gaat om met de zeer verschillende Ann, Felicity en Pippa. Gemma kan egoïstisch en arrogant zijn, maar als mensen aardig voor haar zijn dan is ze ook aardig voor hen. [ Door: nogunsallowed]

De verlegen Ann Bradshaw, de beste vriendin van Gemma. De vijftien jarige Ann is een verlegen, onknap en ongelukkig meisje dat door niemand echt gezien wordt. Ze heeft geen familie meer en snijdt zichzelf om haar emoties te verdringen. Ann is ontzettend gepest (door onder andere Felicity en Pippa) en daardoor is er niks meer van haar zelfvertrouwen over. Haar vriendschap met Gemma heeft dit iets verholpen, maar nog steeds is Ann het grijze muisje van de groep. Zij is echter wel de enige van de vier die áltijd oprecht aardig is tegen iedereen. Ze heeft een hart van goud. [ Door: ]

De beeldschone, maar erg ongelukkige, Pippa Cross. De zeventien jarige Pippa, de beste vriendin van Felicity, is een mooi meisje en zeker niet op haar mondje gevallen. Ze is voor veel meisjes op school het grote voorbeeld. Zo zelfverzekerd als ze overkomt, haar beeldschone, alles en iedereen betoverende uiterlijk.. Haar hele leven lijkt perfect. Maar schijn bedriegt, in haar geval. Ze komt uit een rijke familie en moet van haar vader trouwen met een man op stand. De rijke advocaat Mr. Bumble is de uitverkorene volgens hem, maar zelf wil ze helemaal niet met deze 30 jaar oudere man trouwen omdat ze droomt van ware liefde. [ Door: ]

De stoere, alles en iedereen overheersende, Felicity Worthington. De net zeventien geworden Felicity is het gemene meisje: brutaal, arrogant, charmant en slinks. Haar vader is een rijke, drukbezette zakenman die haar weinig aandacht geeft en haar moeder leidt een luxueus maar geheimzinnig leven in Parijs. Felicity lijkt het allemaal te hebben, maar niets blijkt minder waar. Ze droomt van vrijheid en wil van het leven proeven en ervan genieten, dit lijkt echter onmogelijk te zijn op het strenge Spence. Haar beste vriendin is de beeldschone Pippa. Samen proberen ze het leven op de kostschool dragend te maken. [ Door: ]

# Op de kostschool zijn natuurlijk ook andere personages, maar die zijn niet belangrijk. De leraren kunnen we zelf beschrijven.
Dichtbij de kostschool, in het diepe, donkere bos, is het kamp van zigeuners. Daar zijn jongens, waar Gemma, Ann (zij met tegenzin), Pippa en Felicity graag een bezoekje aan brengen. Aangezien zij niet telkens in het verhaal zitten denk ik dat het beter is als we die zelf als dubbelrol erbij doen. Als je daar bezwaar tegen hebt, meld dat even!
Ik wil ook even melden dat ik ga voor personen die ik ervaren vind, en waarvan ik de indruk heb dat ze deze verhaallijn niet zullen beschouwen als een 'een dags rpg'.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wattpad.com/user/imeike
Aerlynn
Amateur



Aantal berichten : 7
Punten : 6941
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14

[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Emptyzo nov 23, 2014 9:55 pm

O dat boek heb ik gelezen *moest ik even melden*
Terug naar boven Ga naar beneden
nogunsallowed
Grammar Nazi



Aantal berichten : 13
Punten : 6958
Reputatie : 1
Registratiedatum : 22-11-14
Leeftijd : 27

[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Emptyzo nov 23, 2014 10:00 pm

Aerlynn schreef:
O dat boek heb ik gelezen *moest ik even melden*

Ik houuuuuuu echt van dat boek serieus ik lees het zo vaak opnieuw!!!! pig
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wattpad.com/user/imeike
Aerlynn
Amateur



Aantal berichten : 7
Punten : 6941
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14

[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Emptyzo nov 23, 2014 10:05 pm

Ja! Heb je de vervolg delen ook gelezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
nogunsallowed
Grammar Nazi



Aantal berichten : 13
Punten : 6958
Reputatie : 1
Registratiedatum : 22-11-14
Leeftijd : 27

[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Emptyzo nov 23, 2014 10:14 pm

Aerlynn schreef:
Ja! Heb je de vervolg delen ook gelezen?

Nee Sad ik zocht m maar kon m nergens kopen! jij wel??/
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wattpad.com/user/imeike
Aerlynn
Amateur



Aantal berichten : 7
Punten : 6941
Reputatie : 0
Registratiedatum : 22-11-14

[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Emptyma nov 24, 2014 8:04 am

Nou ik kan ze bij de bibliotheek lenen, maar ze zijn steeds uitgeleend [RPG] A Great and Terrible Beauty Nailbite2
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[RPG] A Great and Terrible Beauty Empty
BerichtOnderwerp: Re: [RPG] A Great and Terrible Beauty   [RPG] A Great and Terrible Beauty Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[RPG] A Great and Terrible Beauty
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Writers Café :: Writing Café :: Rollenspellen-
Ga naar: